Harley’en klar for nye gir skift.

En liten tur på en motorsykkel butikk kan jo fort gi skjelvende knær, og en aldri så liten angst i lommeboka og kontoen. Utstillinger med helt nye sykler kan jo bringer frem et aldri så lite sukk hos enhver som begir seg inn dørene. 

Vi måtte en tur til Oslo i dag, girspaken til Harley’en, eller leddet, falt jo av i går, (bra det ikke skjedde på Bergens turen) slik kan ikke Harley’en stå, som “halta Lotta” borti garasjen uforberedt til en eventuell kjøretur. Nei det var bare å kaste seg i bilen det og komme seg avgårde. 

 

Nytt ledd ble kjøpt, det kosta den nette sum av 70kr (takk for det) og så var det hjem for å skifte delen. 

Bella som ikke er med og kjører så mye bil ble med på turen i dag også. 

(vet ikke hvorfor noen bilder legger seg på siden?) 

Men hjem kom vi og jeg gikk straks til verket og begynte rep.operasjon. Nå var ikke dette noe reparasjon, vil mer kalle det et skifte av en slitedel. 

Liten eller stor, det er som det sies at “lita tue velter stort lass”. Det stemmer godt, uten dette lille leddet her så er det umulig å gire, altså umulig å kjøre. 


Der var det nye leddet på plass. 

 

Men tilbake til skjelvende knær og angst tyngede lommebøker og kontoer. 

Det er ikke bra for hjerte å gå rundt å se på det nye som står i utstilling. Her kom jeg litt for nær en doning som var rett så fin. 


Jo…ja denne skal få stå i fred for min del, med en prislapp på 475.000kr må jeg nok be til Hamar om at de snart trekker rett Lotto rekke på meg. Jeg blir helt svimmel bare tenker på prislappen. 

Jeg får nok heller tenke på dekkskifte og oljeskifte på den jeg har. 
 

Vi er nå godt fornøyd med vår Harley Davidson Electra Glide Ultra Classic 2003. Det har, så langt i år, har ikke tenkt å parkere ennå, vært bra med kjøring. Mellom regn og annet så har vi rullet i overkant av 6000km. Sykkelen er god, men vi ser litt på overgang tilbake til Honda Goldwing 1800 som vi kjørte i fjor. 

 

#blogg #harleydavidson #lazyboyz #mc #motorsykkel 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg