Tredje helga på rad nå – Gnolla Cup.

Trysil Expressen.

Det er snart så jeg skal søke statlige midler for å overgå den kollektive trafikken. 

Pålitelighet i transportnæringen. Det har vi lest mange ganger om i nyhetene i det siste. Busser står, avganger uteblir og folk står strandet uten pålitelig transport til og fra. Det er faktisk helt kritisk for mange som er avhengig av offentlig transport. Men slik var det ikke før, da bussene gikk på diesel og var i rute, togene var av det gode gamle slaget som tålte en norsk vinter, har jeg hørt rykter om uten at jeg har veldig mye kunnskap om tog.

En ting er ihvertfall sikkert, Trysil Expressen, altså jeg, går med sikre avganger mellom Kongsvinger og Trysil. Det er ingen tvil om avgangene og om man kommer seg frem. Vel og merke når det ikke snør i tre døgn før man skal opp, slik som det har gjort føre denne helga. Den lille KIA’n har måtte se seg nødt til å bli hjemme denne helga da jeg har fått låne bilen til pappa for å være sikker på å komme meg opp. Så det er ingen tvil, jeg skal opp!!!

Det skal være veldig “grisete” føre om jeg ikke kommer meg frem med denne. Da er det flere som har større problemer enn meg 😉 

Helgas agenda. 

Jo nå har vi kommet til årets mest prestisje fulle fugleprøve – Gnolla Cup’en. Og som alltid er vi like spent på hvem som får ta med seg vandre pokalen i år. Avreise rett fra jobb kl1630 idag. Og alarmen går, skal ikke forundre meg kl0600, i morra for å gjøre oss klare til oppmøte 👍 Det blir en lang i fjellet med påfølgende sosialt samvær etterpå med annonsering av dette årets vinner. Dette er ei helg vi alle har ventet lenge på, nå er den endelig her.

På søndag blir det nok en skitur ned på den andre hytta, Myra, for å frese unna litt snø. Og vips så har den helga gått.

Men minnene fra det som kommer til å bli en super helg, de kommer her 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg