Peanøttsmør skal visstnok ikke ligge kaldt.

Som en del andre ting vil også denna helst ha romtemperatur.

Bevaring er ofte forbunnet med at man oppbevarer ting kaldt, da holder ting litt lenger, det er litt triveligere, om vi da snakker om mat, at den er kald og frisk. Pålegg er jo fint å ha liggende kaldt, matpakka er jo fin å ha liggende kaldt, det er litt triveligere å ta frem knekkebrødet med ost når den har liggi i kjøleskapet.

Jeg er helt sikker på at slik er det også for peanøttsmøret. Det er nok helt sikkert mye bedre å spise det når det har liggi oppbevart kaldt, men ikke før du har smørt det på knekkebrødet!

Jeg har nemlig prøvd å oppbevare peanøttsmøret i kjøleskapet, noe som resulterte i 3 knekte knekkebrød og en kniv full i klebrig peanøttsmør som ikke ville forlate knivbladet og feste seg på knekkebrødet! Ja det viser at peanøttsmør boksen helst bør oppbevares i romtemperatur før påsmøring 😉 Så når matpakke er smørt, daaa kan du putte matboksen din i kjøleskapet.

Lag en fin helg, her bærer det nordover.

7 kommentarer
    1. Noen driver læring gjennom å gjøre – andre leser på boksen 😉. Studenten meg i hin hårde dager levde godt på sandwich med peanøttsmør, syltetøy og banan i tre år 😄.

      Og hjertens takk for snutten med puzle-ring. Min sitter stort sett på fingeren, men deler den seg ligger jeg tynt an. Nå fins en liten mulighet for å få fletta den sammen igjen !👍

      Antar Bittermarka neste – kos deg glugg i helga 😊.

    2. Jeg kjøpte sjokoladesaus som stivner på isen til Rune og han gledet seg vilt til dette. Det jeg gjorde veldig feil og ikke med mening var å sette sausen i kjøleskapet. Uuuuups, fort gjort! Ble ikke noe rennende saus på han for å si det sånn, så det er langt ifra alt som går i kjøleskap hehe.

      Knekkebrød med ost i kjøleskapet?? Blir ikke knekkebrødet seigt da??

      Ha en nydelig dag KEB🤗

      1. Fort gjort å glemme seg og hive alt i kjøleskapet 😂 Jo det skal jeg si deg, jeg spiser seige knekkebrød til lunsj hver eneste dag på jobb🙈 Men mat er mat så jeg klemmer det i meg 🤩 Men så kan jeg ikke klage, vi spiser jo litt sammen med barna under deres lunsj. Med egen kokke i barnehagen blir det noen go’biter 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg