Ordtak på Granli “Når katta telter inne, da er det kaldt!”

Ei kald natt.

Jeg kjenner det med en gang jeg kommer ut på kjøkkenet, i natt har det vært kaldere enn de forrige nettene. Jeg sniker meg bortil gradestokken, nesten som om jeg skulle listet med innpå noen for å skremme dem, der stå det -16,8’C.

Inne er det rett på 21’C, Mitsubishi pumpa gjør jobben sin!

Max/Min temperatur.

Men da jeg trykker på max/min knappen på gradestokken ser jeg at temperaturen har vært nede i -25,5’C i natt!!! Det er jo helt utrolig, hvordan kan temperaturen ha falt med nesten 10’C i løpet av natta? Denne gradestokken trur jeg er klar utskifting!

Ordtak – Når katta telter inne, da er det kaldt.

Luna fant det best å telte inne i natt. Det kan jeg jo skjønne, det er ikke så lange turene de tar ute nå da det er så friskt.

Holder en knapp på at det skal bli litt midlere i efta, jeg har mange sekker med ved ennå som skal fylles. Det går litt tregere med hansker på hendene, men vi kommer i mål til slutt.

Lag en fin vinterdag.

 

2 kommentarer
    1. Store temperatursvingninger er ikke så uvanlig, så tror ikke den målinga er så gal jeg. Jeg har bare en sånn gammeldags, men så når jeg dro på jobb at gradestokken i bilen endret seg mye på få meter. De eneste som er glade for slik kulde er vel musene 😉 Her telter også kattene inne. De sitter to minutter på verandaen før de skal inn igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg