Når ho ser slik på meg blir jeg utrygg.

Likte det dårlig.

Kompliserte vi? 

Nei det er ikke rare greiene som skal til. En liten tur på mc, en øl i ny og ne så er vi mannfolka stort sett fornøyde og lette å glede. Så en liten tur på KTM’n i går var godt. Ble ingen øl på kvelden, en bolle med kønn til kvelds en episode med Super Cars så var det natta.

Men skal si det er kaldt om kvelden. Det er jo så man bør ha på seg høst utstyret på mc tur når sola er på vei ned bak åsen. Dette er slettes ikke sommer. Men man får vel være glad så lenge veien er fri for is og snø 🤷‍♂️

Turen gikk over asfalt og grusveier. Men det var noen ute å gikk i går som ga meg ett blikk jeg ikke likte. Jeg fikk to øyer på meg som jeg hadde stor respekt for, da mener jeg stor respekt. Du kan si det slik at jeg stoppet kjapt, glad for at jeg har ABS bremser på KTM’n, og der sto jeg stille lenge!

Alle mødre har ett beskyttende blikk, dette blikket var ikke til å ta feil av.

På vei over Raudhella, en grusvei som går fra Granli til Skotterud, fikk jeg øye på en liten en. Med det samme jeg så den lille så visste jeg at mor ikke var langt unna. Jeg bråstoppet med det samme og sto helt stille, og der kom a mor ut i veien 🙈

Ei god stund sto ho å så på meg, jeg sto helt stille med motoren i gang. Om ho skulle finne på å komme min vei ville jeg være klar til å snu og kjøre andre veien. Til slutt tok ho med seg kalven sin og forsvant inn i skogen. Det var litt ubehagelig å få det blikket mot meg. Ho hadde ikke brukt så mange sekundene bort til meg om ho hadde funnet ut at ho skulle skremme meg bort, avstanden var ikke så stor mellom oss. Og vi veit hvor fort ei elgku kan komme om ho setter fart.

Nå løste detta seg på best mulig måte for oss begge to. Jeg sto og ventet litt til jeg var sikker på at de var kommet seg litt oppi skogen før jeg kjørte videre.

Denna turen turen ble beriket med både rådyr og elg  😊

 

6 kommentarer

    1. Det er så trivelig å få hilse på skogens konge. Jeg bor slik til at den tar seg en tur på jorde rett ved huset, særlig på høsten da havreåkeren begynner å bli moden. Om du titter inn til meg i dag, så ser du bilder fra besøket forrige uke.

      1. Jeg bor også sånn at det er elg rett rundt husa. Og rådyr. Jeg var inne og så på besøket ditt 😉 Flotte dyr, men når dem kommer med kalver så er det greit å ha litt avstand.

    2. Trur «alle» har kjent på dét blikket – men når det er noen hundre kilo bak det blikket, så er det jammen best å stå stille og være klar til retrett!

      Angrep (skinn- eller alvor) har jeg bare sett på film – og sånn kan det gjerne forbli.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg