Prøver igjen, du veit hvordan det gikk sist?

Det gikk ikke så bra forrige gang, men nå trur jeg det går slik det skal.

Du veit, forrige gangen jeg skulle fyre opp i ovnen gikk det ikke så bra. Det endte med ett besøk av 110 mannskap

I dag var det atter en fraværende dag med sommer. Det har vært ett par dager med littebitt varme, men idag var den helt fraværende igjen. Ikke så dumt at det ikke er godt for noe, da var det dagen for å prøve å tenne opp i ovnen igjen da 🙈

Ut og hente en sekk med ved, en tennbrikett, trekken fullt åpen, døra litt på gløtt og tenn på. Jo da det så veldig bra ut det. Og det ser veldig bra ut nå etter ca 30-40 minutter. Ute har jeg vært for å se på pipa, det brenner så reint at det nesten ikke kan ses at det røyker. Når det ser slik ut så brenner det vel reint da, og jeg fyrer riktig 🤷‍♂️

Varmen brer seg godt i stua. Når det kommer varm luft fra varmepumpa, som står på vifte-modus, da er det vel varmt oppunder taket. Det blir spennende å se hvordan denne kombinasjonen blir til vinteren, hvordan varmer brer seg rundt i huset med vedfyring og varmepumpe.

Detta ser bra ut det. Nå har jeg stengt døra og det brenner fint inne i ovnen. Trekken lar jeg stå helt åpen, det er en ukjent ovn så jeg lar den få puste skikkelig til vi blir mer kjent 😉 

På keb.blogg.no finner du litt forskjellig slik en hverdag kan se ut her. Les og kommenter gjerne.
Posts created 1927

2 thoughts on “Prøver igjen, du veit hvordan det gikk sist?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top