Nå er det egen helse som prioriteres.

Gløden er borte, jeg har mistet trua på det jeg en gang var så lidenskapelig opptatt av.

Med over 11 år i barnehage har jeg aldri opplevd en så krevende hverdag som de siste årene nå. Bemanning på papiret er ikke det samme som at bemanningen oppleves som tilstrekkelig på avdeling. Har du vært med ei stund så veit du at teori og praksis er to forskjellige ting.
Et yrke jeg startet så glødene og lidenskapelig i for 11 år siden har blitt en kamp, en kamp å komme seg gjennom hver dag man møter på jobb. Gleden, lidenskapen og gløden er borte. Det er trist, men slik har det blitt når man over lang lang tid går uten at det skjer endringer, uten at man blir hørt når man sier i fra om utfordringer som ligger i hverdagen.
Nå har jeg kommet til et punkt at det ikke er noen vei tilbake, målet er å komme seg ut av denne bransjen for rett og slett ivareta egen helse 😔
2 kommentarer
    1. Jeg tror i likhet med deg kjenner vi oss mange igjen i at gløden for barnehageyrket svinner. Jeg har jobbet i 8 år i barnehage og kjente i 2021 at alt raknet og fastlegen min sykemeldte meg faktisk på grunn av utbrenthet. Snakk med legen din. Jeg tror det er mye hjelp å få av en som faktisk bryr seg om helsen din. Helsen er så mye mer enn det fysiske. Men hører ikke lederen på avdelingen din noe på deg, når du ber om endringer?

      1. Takk for kommentaren. Jeg har jobbet i barnehage siden 2012. De siste årene har vært så utfordrende at det har tatt helt knekken på meg. Gløden, gleden og leken har blitt revet bort. Da jeg startet i dette yrket var jeg genuint opptatt av jobben min, men rammene rundt barnehage har har jeg mistet trua på. Jeg er dønn utslitt av å gå i motbakke med alle hverdagens utfordringer. For ikke å gå helt i kjelleren bør jeg kanskje oppsøke lege og fortelle hvordan jeg har det.

        Håper du har det bra med det du gjør i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg