Måtte vente til jeg var nesten 50år.

I mange år har jeg ønsket meg en Mercedes.

Hver gang jeg har byttet bil så har jeg tenkt at denne gangen skal jeg kjøpe meg en MB, men jeg har aldri turt å gjøre det. Det måtte gå til jeg var nesten 50 år gammel før jeg tok sjansen.

Denne sjansen tok jeg på mandag, da tok jeg steget og byttet Peugeot’n inn i en eldre MB. Dette er en 2006 R-Klasse 320cdi 4-matic. Det er litt av ett drog av en bil. Den veier 2220kg har en V6 motor på 3L og 224hk. Ingen moped akkurat.

Det blir spennende å se hvordan det er å være eier av en slik bil. En ting er ihvertfall sikkert, det er en bil som ligger godt på veien. Og med 4×4 regner jeg med at jeg er ferdig med å kjøre meg fast på fjellet 👍

Men jeg er også ferdig med å skryte av en bil som bruker under 0.4L på mila. Jeg har mer enn doblet forbruket mitt med denne bilden. Men med tanke på hvor tung den er og hvor stor motor det sitter her så er ikke forrige langtur så avskrekkende. 0.83L på motorvei og en snittfart på 77kmt er ikke sååå hakkende ille. Men så klart, hjemme kjøring, det er en annen diskusjon.

 

10 kommentarer
    1. Tenker du kommer til å kose deg med V6’r også 👍. (Muligens unntatt når drivstoffregningene kommer, men sånt gidder vi ikke snakke om 🙃).

      God helg !

    2. Grattis ! Ikke at jeg bryr meg allverden om bil. Det er ting på fire hjul som får meg fra A til B. Ja, med mindre vi snakker amerikanere jeg aldri får 😂.

      Men jeg liker at folk får noe de har ønsket seg lenge 😊. Kjør fint 👍

            1. Visst er det vel 😉. Når V8’n brummer, så krøller jeg tærne av rein fryd. Har kjørt en sånn, så jeg vet at vi ville stortrives i lag 🥰.

              Nå kan jeg sikle over veldig mange amerikanske biler – men denne får jeg aldri ut av hue 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg