Lyden blir bra, men hva blir det neste?

Nå er det vel bare å utvide.

Lyden ble bra i hjelmen. Talen blir tydelig, og man kan faktisk høre motor og lyder som er i omgivelsene sjøl om mikrofon sitter montert i hjelmen. Detta er jo bra, lover godt for motorsykkel turer i sommer.

Men…

Det er jo alltid et men… Nå som jeg har fått mikrofon, så vil jeg jo gjerne at den skal være trådløs! Så lenge kamera sitter montert på hjelmen er det ikke noe problem, da sitter ledning og kamera på samme enhet. Men hva om du nå vil sette fra deg hjelmen på motorsykkel, ga av og bevege deg litt rundt, og samtidig ha med deg mikrofon for god lydkvalitet? Da ser vi igjen på en invertering på mellom 1600kr og 3000kr.

Men detta er vel som med alle hobbyer, det tar av i det uendelige.

RØDE var en bra oppgradering.

Nå skal jeg først og fremst holde fokuset på det jeg har. Det ble veldig tydelig og fint på prøveturen min på lørdag. Du får klikke inn og høre, det er en liten tur på atv’n hvor jeg sitter og prater for å fange opp lyd med montert mikrofon i hjelmen. Jeg ser frem til sommer 😉

Lag en god dag og kos deg om du er så heldig å ha litt ferie 😉 

Link til filmen:

 

6 kommentarer
      1. Takk 🙂 Det hjalp å få mikrofon i hjelmen. Er spent på hvordan det blir i større hastigheter med Harley’n, både med tanke på vind og motorlyd. Det er littebitte mer lyd fra en Harley 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg