Jonas Gahr Støre, har du samme utfordring?

Føler meg litt lurt.

Det er i år som et tidligere år, kanskje flere år også, at jeg blir litt lurt av den milde varmen som kommer litt tidlig på’n. Jo det har vært tidligere år også, varmen kommer litt tidlig på våren og du trur at det endelig kommer sommer og sol og varme, mindre klær på kroppen, ingen is på bilen og ikke behov for å legge i ovnen med det samme du står opp og når du kommer hjem etter jobb.

Jeg var optimist i år, en veldig stor optimist, en optimist med et stort HÅP om å kunne, på grunn av vanvittige strømpriser, skru av ovnene litt tidlig denne våren. Men jeg var nok litt for optimistisk, det er ikke godt å våkne når det ikke en gang er 14’C grader i stua! Trøtt og litt bakpå på grunn av uregelmessig søvn, som også er et resultat av mye tanker rundt kostnadsnivå, kunne vært greit med litt høyere temperatur i stua.

Så hva gjør man?

Jeg trur jeg må bite i det sure eplet og sette på ovnene igjen. Håpet var å spare litt penger på strømutgiftene så det blir litt mer igjen til en sommer som kommer, en ferie som forhåpentligvis kan fylles med noe innhold, men det ser ut til at jeg må fore staten, strømselskapene og og diverse mennesker med sine enorme overskudd og bonuser en mnd eller to til.

Har du samme utfordring Jonas Gar Støre, og resten av regjerings eliten, mine tillitsvalgte, folkevalgte? Jeg føler meg trygg på at dere ikke har 13,8’C i stua deres da dere sto opp idag.

Men takk for at dere “følger situasjonen nøye og dag for dag” jeg føler meg ivaretatt og er trygg på at jeg har de beste avtalene på både strøm, drivstoff, varer og tjenester. Dere gjør en fantastisk jobb!

Til alle dere andre som ikke befinner seg i det nevnte lag, lag en fin fin dag denne lille lørdag. 

2 kommentarer
    1. Nydelig ironi på slutten der ! Jeg måtte i boden i går, og hente frem konvektorovnen som så optimistisk var satt bort 😒.

      I nabo-byen finnes et såkalt «Powerhouse»

      . https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/powerhouse-i-porsgrunn-kunne-ikke-blitt-bygget-pa-nytt-1.15173704.no/vestfoldogtelemark/powerhouse-i-porsgrunn-kunne-ikke-blitt-bygget-pa-nytt-1.15173704

      Det bygget produserer mer kraft enn de bruker selv. Får de dele ??? Langt i fra, da må de søke konsesjon som kraftverk… Noe som er enkle greier i følge politikere…. Særlig, liksom 🙄. Grønt skifte, gitt…

      1. Det er noen ting i vårt fantastiske system som ikke fungerer. Det skulle ikke være nødvendig med så tunge prosesser når man kan bidra til å skaffe mer kraft inn i nettet. Men du veit, etterspørsel og tilgjengelighet styrer prisen og prisen vil man ha så høy som mulig, ihvertfall de som tjener på detta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg