I fjellheimen er det ro for sjelen.

Ro sjelen finner man i Trysil.

Ja det kan virke slik. Det er her oppe jeg har den beste natte søvn. To netter viser at roen legger seg godt rundt deg når du legger hue på puta her oppe. To netter med 10 timers søvn hver natt er vel ett godt nok bevis på det.

Litt kaldt er det å komme opp. Det var -10 ute da jeg kom frem og -5 inne. Det tar litt tid å fyre opp det og snu temperaturen til komfort temperatur, sånn rundt 20-22 grader inne. Men når du først har fått til det, ja da er det helt stille rundt deg og du kan vaske innsida hue for alt du går og surrer rundt med i det daglige. Det er medisin.


Her er jeg klar for en skitur på ca 15km. Det var friskt, men når du kommer i gang kommer varmen fort.


Veien hjem fra Gnolla til Myra ble litt lang. Det beit godt i skinna på turen hjem. Og med noen snaps innabords, kanskje noen for mange, måtte jeg si til meg sjøl “kjør på, det blir kaldt å stoppe”. Tæra frøys til jo lenger jeg gikk så det var ikke noe alternativ å stoppe på turen, kun for å ta ett bilde. Så var det raskt på’n igjen.



Søndag morra, da så det slik ut. Og man har jo ikke lyst til å reise hjem når man ser slike omgivelser rundt seg.


Men alt godt har sin ende, den kommer så altfor fort. Litt betenkt her på vei, til hverdagen og kjas og mas. Balanse, det er oppskriften til en god hverdag. Den balansen har jeg ikke klart å finne ennå.

Ikke klar for ei ny uke, men det er bare tråkke på.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg