I dag ligger det is på salen! 

Har du tenkt litt på det?

Har du tenkt litt på hvordan vi nordmenn tenker om været og om sommeren? Jeg har tenkt veldig mye på det, og tenker på det hver eneste gang det går mot sommer, tenker veldig mye på det idag når jeg skal ut og kjøre.

Sesongstart? Ja det er faktisk 8.mai idag!

Er 8.mai for tidlig å starte en sesong? Jo du ser bildet av en motorsykkel her, den er litt avhengig av sol og godt vær, ihvertfall gjør det ting mye mer koselig når man er ute og kjører.

I dag ligger det is på salen! 

Det rare med oss nordmenn er at vi er sååå fornøyd når vi får et par uker med sol i løpet av sommeren. Hvor mange ganger har jeg ikke pratet med folk om sommerens vær og temperatur. Jeg har mine meninger, gjerne ærlig og direkte hva jeg synes om klima her, hvor da folk svarer -jammen vi har hatt et par fine uker nå da, og de dagene i  – – – var jo skikkelig varme.

Hææææ!!!!! 

Altså vi snakker om en hel sommer her! En sommer som i utgangspunktet er altfor kort her oppe i nord, også er vi fornøyd med et par uker og noen varme dager? What!!!!

Ja det er 8.mai idag og det skal kjøres en fellestur. Lite oppløftende er det da å se at det er -3’C på gradestokken 🙁

Jeg har finni frem kjøre klær. Du ser riktig, superundertøy ligger klart, raggsokka sitter allerede på beina og hvite ullvotter er klare til å ha i hanskene.

Nå drømmer jeg om en varm lang sommer, en laaang sommer, jeg trenger en laaang sommer, en varm laaang sommer! Jeg er så lei av å fryse, jeg er lei av høye strømregninger tross lavt forbruk, jeg er rett og slett litt lei! Det hjalp ikke å våkne før 05 til -3’C heller 🙁

Nei veit du hva…lag en fin dag, kos deg og gjør hva du enn må for å ha en bra søndag. Jeg skal fryse, trosse meg igjennom en felles mc tur og tenne opp i peisen når jeg kommer hjem 😉

-Dagen idag- oppdateres i kveld etter turen. 

Jeg har sagt det lenge, mange ganger, skulle jeg få muligheten til å prøve å bo et sted det ikke er vinter så tar jeg sjansen. Døra står  på gløtt. 
4 kommentarer
    1. Uff, da. Håper det tok seg opp i løpet av dagen. Har fin dag på hageflekken – men her er det nå 23 grader…

        1. Så fint å høre !!

          Måtte ut en tur for å tilfredsstille et akutt behov for soft-is. På alle tre bensinstasjonene jeg var forbi sto grupper av mc-folk – blei jo helt umulig å ikke sende en medlidende tanke din vei.

          Toppers at heller semmer morrastemning snur seg til en god kveld 😄. Kos deg videre gjennom kvelden.

          1. Mc folk er glad i softis også😃 Jo dagen snudde til en bra dag her. Håper din også har vært bra 👌🏻 Avslutter med litt musikk her. I morra ringer klokka 0530 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg