Hva tenkte jeg, tenkte ikke i det hele tatt?

Godt nok stekt?

Det er ikke bare denne sida som blir glemt i kampens hete. Nei da, du skjønner det at det er ikke alt en kan huske på når man har det travelt i en hverdag, eller når du ser ett lys fra noe som ligner et romskip komme oppover veien sånn litt før kl23 i en sommerfest.

Jau da. Vi hadde jo denna sommerfesten vår, en veldig trivelig kveld ble det. Men vi fikk jo lyst til å reise ut en tur da når det ble litt utpå kvelden. Bil ble bestilt, tida gikk fort og vips…der kom det ei drosje oppover veien. Da ble det litt hurramegrundt, vi var litt for mange til den drosja så vi måtte få fylt den og en privatbil.

Joda, alle skal med.

Så var kvelden over og vi kom oss hjem igjen. Der sto det veldig mye igjen på bordet, sånn som det skal etter en sommerfest. Rydde fikk vi gjøre dagen etter, men vi gjordet en runde og fikk inn det som var av mat å ta vare på før vi fant senga.

Det var da jeg skjønte at jeg hadde glemt noe før vi dro.

Jeg tok opp lokket på grillen…den var da veldig varm? Jo den grillen sto fortsatt på den! Og på grillen lå det to kjøttstykker meget godt stekt, litt mer som to kullbiter. Det frista ikke særlig til nattmat for å si det sånn, jeg trur også at påfølgende dag hadde blitt særdeles kjedelig. Å sitte fyllesjuk hos tannlegen for å reparere tenner hadde ikke blitt en noe mer god “dagen derpå” enn det den allerede lå an til å bli.

Så begynner hue å gruble. Hvordan kunne jeg glemme å stenge grillen? Så kom jeg på det. brorsan hadde spurt meg om hvordan han skrudde av grillen, da hadde jeg sagt at han bare kunne sette den på minimum styrke i fall noen ville slenge noe mer på grillen. Her kom det fort en tanke til ettertanke. Hvorfor hadde jeg sagt det? En gass grill trenger da ingen forvarming! Den er da varm og klar med en gang.

Men sånn ble det, ett par kjøttstykker så harde og brente at det lignet mer på gråstein. Mulig jeg tenkte på han fra eventyret som åt gråstein fordi han var så kjøtt sulten hele tida…men han kom aldri 😂

Det er onsdag og en kaffe på Krakken står på agendaen. Det har blitt lite mc så langt denne sommeren, det har sin grunn, kanskje en fortelling om det en annen gang.

Lag en fin dag 👍

4 kommentarer
    1. 😆 ny stekeskala ? Vil du ha kjøttet godt stekt eller kremert ?

      Mjo, ellers – det tok én setning i april for å være 95 % sikker på hva du bruker tid på om dagen 😉👍. Fordi om man velger å ha blogg, er det ingen grunn til å dele «alt» – og ihvertfall ikke mer enn det man selv er komfortabel med.

      Kos deg på Krakken – og spis masse is 😊

        1. Neida. Du er riktig flink til å balansere 😊. Jeg leser (æææh, nåja kommenterer vel over en lav sko også.. 😏) – men jeg stikker fort min vei når det blir ræl og overdeling.

          Så bare skriv ivei du, når du har tid og føler for det 👍. Er nå en av de bedre på denna plattformen spør du meg 😉.

          Ha en strålende helg !

          1. Det er veldig hyggelig at du leser, og kommenterer. Du er hjertelig velkommen til å fortsette med det Verdande. Sjøl om det blir litt lite skriving her nå, men det tar seg sikkert opp igjen bare jeg kommer litt ovenpå igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg