Har det blitt en vane, å gå seg bort?

Er det en liten Lars Monsen jeg tar hver gang jeg går meg bort?

Putt gps i sekken og tramp i vei, halve moroa er å gå seg litt bort. 

Jeg går ikke så langt unna områder der jeg veit hvor jeg er, det vil si at jeg går jo litt utenfor kjente veier, men er aldri langt unna kjente områder. Det er bare slik at jeg tramper i vei med en retning og følelse av at jeg går riktig. Så viser det seg at jeg går helt feil, det er da det begynner å bli moro og spennende å gå på tur.

I dag gikk jeg på en vei jeg har gått før, for mange år sida. Det var slik at jeg skulle tatt opp fra grusveien og inn i skogen på et visst sted, det gikk jeg forbi og helt i enden av veien. Så tenkte jeg at jeg skulle gå inn der skogsmaskin hadde kjørt, jeg hadde jo retning i hue.

Jeg gikk og gikk. Etter 2t 30min kom jeg til dette fine stede, Damtjennet, hvor det var en gapahuk og rastebord. Her var det jo fint. Så her ble det ei lita pause med Mandariner og havreflarn, og vann, ingen kaffe.

Herfra gikk jeg i feil retning, og et godt stykke også. Jeg måtte jo ta frem GPS’n for å finne retningen, jeg hadde da aldri vært oppi her før! Men så treg som den GPS’n er “trodde” jeg jo at retningen var klar når jeg slo inn neste punkt, så jeg gikk jo bare på feelingen. Det ble feil! Så da var det bare å snu og gå tilbake igjen.

I enden på veien som tok meg nærmere neste punkt var det en sti, den gikk jo til den veien jeg gikk av tidligere. Så jeg gikk i enden på en skogsvei, ut i skogen, så i enden på en ny skogsvei for så å havne på den skogsveien jeg gikk av…

Ja det er ikke rart det går rundt når jeg går i skogen. Jeg fant neste punktet til slutt, elgpost 3 på Raudberget. Derfra gikk det fint hjem.

Det var en fin tur på 5 timer over 1.6 mil i skogen. Litt regn i lufta var det, akkurat så mye at jeg måtte på med regnjakka. Det som ikke var så bra var de nye skoene, de fant jeg ut at ikke var vanntette!!! MERELLE klarte ikke å erstatte de gode gamle Viking Sniper skoene. Så her må jeg finne noen andre alternativer.

Video fra turen kommer når den er klar.

Lag ei fin ny uke i morra.

2 kommentarer
    1. Her dumpet jeg innom en ukjent blogg gitt. Halve turen er å utforske ukjent terreng. Jeg har i mange år gått de samme turene i det samme terrenget. Men for et par år siden fant jeg ut at jeg skulle kun gå turer i ukjent terreng resten av den sommeren og høsten. Bommet noen ganger på hvor jeg hadde parkert, så da endte det opp med GPS klokke. Og for noen opplevelser jeg har hatt etter det. Neste års plan er å ta turen til en overnattingstur i telt, så får en se hvor det bærer i vei før 2021 er omme.

      1. Så moro at du dumpet innom her 😉 Jeg har også en plan om mer utetid i 2021. Det skal bli gåturer og overnattinger. Om du tar deg en tur innom YouTube kanalen min finner du mer om skogsturer og en hobby jeg setter høyt, sommer og motorsykkelturer. Veldig mye blir filmet og havner på kanalen min.

        Ha en dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg