Glad det i hele tatt går i kulda.

Bil og kulde er ikke alltid like moro.

Nå er det jammen i meg -12’C kaldere enn det er i fryseren her. Og når du skal ut med bilen så kjenner du at det er noe som har blitt litt stivere i kulda. En liten kjøretur ute med KIA’n i natt var rett så dumpete, det spørs nok ikke om demperne var klaknet. Det minnet mer om en tur med en gokart enn med bil.

Men det er vel ikke annet å vente med -33,1’C utenfor husveggen. Ja -33,1’C viser gradestokken her akkurat nå (0340 på natta). Ikke klarer den lille motoren på 1,4L å produsere nok varme så det blir skikkelig varmt i bilen heller. Jeg skal kjøre ganske lenge før det blir varme i bilen. Men den starter lett og tar meg dit jeg skal, mer kan man ikke forvente i denne temperaturen av en liten bil.

Kan det bli en tur til Varden?

Den kaldeste temperaturen jeg har vært på Granli Varden i er -20’C. Det var vel for et par år sida. Jeg hadde tenkt jeg skulle gjøre turen opp i morra (idag) sjøl om gradestokken viser -30’C. Vi får se hvordan det blir med det når den tida kommer. Det er vel bare å kle seg godt og holde seg i bevegelse.

Men første prioritet i morra er å rydde vekk Jula. Nå er den sesongen over, så får vi se om det blir en tur ut i kulda etter det. Nå skal jeg slenge en pinne til i ovnen før jeg tar kvelden.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg