“Enten så går du ut nå, eller så blir det ikke noe!”

Søndag, det er godt og varmt innomhus så hva gjør vi med det?

Jo det skal jeg si deg -ut og trampe Gekko! Det har de siste turene nå vært litt sure lår i tråkket, det virker som om jeg er nede i en litt kjei tid akkurat nå. Desto viktigere er det å komme seg ut og trampe.

Og om jeg skal få si det sjøl så krever det litt sjøldisiplin å dra seg ut på sykkeltur når kaffen er god og varm en søndag morgen, nattesøvn ikke har vært helt optimal og gradene ute er helt nede på nullpunktet…og alt jeg får i meg er et havre knekkebrød med jordbærsyltetøy…uten smør!!!

Helseeffekt.

Ikke bare skal vi sykle Birken. Nei tanken er jo å vekke kroppen opp fra en litt passiv hverdag og bli sterkere. En sterk kropp står seg, uten at jeg er noe helsepersonell, bedre mot ytre påvirkning. Jeg håper jeg ikke jinxer meg sjøl nå, bank i bordet for å være sikker, men jeg er heldig og har et veldig lite sjukefravær og slik har jeg tenkt å holde det. Så jeg tenker en aktiv kropp er en kropp med bedre forutsetninger for å motstå og takle sjukdom.

Ingenlangtur i dag.

Det ble ingen langtur idag, og godt var vel det for i løpet av de 11,5 kilometerne jeg syklet i dag rakk beina å bli lovlig kalde igjen. Tida brukt på denne turen ble jo litt vel drøy, men jeg måtte jo stoppe langs veien og slå av en prat med et par jegere (pappa) som var på vei til skogs. Noen bilder skal jo også tas, da blir det mye stopp. men det ble nå en time med frisk luft og en fin tur i soloppgangen.

Fint å sykle?

Ja visst er det det. Med sekken på ryggen med ei vekt som skal tilsvare Kongssønn er dette en aktivitetsform som passer fint for de fleste. (Nå fant jeg ut at Kongssønnen min var litt i tyngste laget på 6kg. Kravet er vel 3-3,5kg).

Hvorfor sykkel passer så fint?

Jeg tenker at sykkel passer fint for de fleste fordi du kan justere nivået til å passe deg. Du kan sykle tungt, du kan gire ned og sykle lett, på flat bakke går det lett, i motbakke kan du velge å kjøre gode intervaller, når du er vel oppe i bakken kan du hvile litt i nedoverbakke og være klar til neste tråkk.

På sykkel kan du tilpasse nivået ditt hvor hen du er i formen din, men du kan også tilpasse nivået mens du er på tur, går det litt tungt ei strekke, gir ned og hvil deg opp og gi fullt når du har fått vekk melkesyra i beina igjen.

God tur på din runde. #gekko_letsride går i dusjen med frokost som neste punkt på agendaen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg