En var så diger at jeg måtte tæva til’n to ganger.

Hadde’n vært litt større hadde jeg måtte brukt ryddesaga på’n.

Midt i sola, som dukket opp idag, der går det an å drive litt. Når sola går ned om kvelden bruker det å komme fram mygg og knott. Da er det nesten umulig å oppholde seg utendørs.

Men jeg skal si deg det dukket opp både mygg, knott og den forbaska kleggen når jeg satte igang med å kjøre ryddesaga langs veien vår idag.

Og diger var denna kleggen så jeg måtte slå’n to ganger for å få’n over til de evige jaktmarker. Hmmm tja, du får velge sjøl, enten må jeg begynne å trene eller så var’n stor. Han var stor, jeg så’n.

Rydda fikk vi da gjort.

For at sola skal få begynne tininga så fort som mulig om våren må vi rydde ned viukjerr langs veien. Det var grodd igjen brukbart sida sist vi gjorde detta. Jeg tror vi må så langt tilbake som til 2016, da også i ferie.

Det skal brennes, men nå begynner haugen å bli stor.

Det begynner å bli mye på kvisthaugen vår nå. Her skal det nok ikke tennes noe før den første snøen har lagt seg. Da får jeg krype litt innunder haugen og tenne fra undersida.

Idag skal vi ut på litt andre eventyr. Vi får se hvordan det gikk etterpå. Mange er i ekstase når de skal gjøre det samme, jeg er litt mer skeptisk og skjønner egentlig ikke greia. Vi få se, jeg skal prøve å starte med åpent sinn.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg