Det ble faktisk en bedre start på høsteferien enn jeg hadde lagt opp til.

Høstferie hadde jeg tenkt, eller hele denne uka har jeg hatt tanken, er det mer riktig å si, at jeg skulle prøve å få i meg middagen litt før klokka 2030 om kvelden. 

Jeg har ikke lykkes med dette, og høstferien startet ikke helt slik jeg hadde tenkt meg heller. Den startet faktisk mye bedre enn jeg hadde drømt om.

TAKET PÅ UTHUSET ER FERDIG LAGT!!!!

Helt sånn i utgangspunktet hadde jeg tenkt å ta en rolig ettermiddag/kveld i går. Men frua hadde planer å male, så da bar det ut med malekosten i hånda. Da jeg nesten var ferdig med malekosten ringte mobilen, det var pappa.

-Driver du å maler?

-Ja, prøver å få på litt på vindborda.

-Skulle vi lagt på de siste takplatene?

Og så var vi i gang. Først kappe, så rive og så opp med de 6 siste takplatene. Den Cognac’n jeg tenkte jeg skulle starte helga og høstferien med, ja den, den får vente.

Men en bedre start på helga og ferien kunne det vel ikke blitt. Taket er lagt. Nå kan vi bare rusle med litt småting som vi har på agendaen og som må ordnes før vinteren kommer og legger sitt hvite kalde teppe over moder jord.

Vi venter litt på at sola skal komme seg litt høyere opp her nå føre vi går ut og starter på ei økt til. Litt mer maling, rydding av kapp og plank og muligens frem med ryddesaga.

Lag en fin dag.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg