Den ledningen som var for kort i ene enden.

Jeg hadde løsningen, men fikk bare ett merkelig blikk tilbake.

Nå har pumpa fått utekontakte si og terrassen har fått strøm den også. Det er godt å vite at det nå er i orden og at vinteren bare kan komme, her kan det bare vrenges på full guffe og i ovnen kan det fyres, om jeg tør fyre opp igjen etter pipe brann 🤣  Men jeg regner med at det skal gå bra nå.

Kontakt under taket på terrassen blir fint. Mobilen trenger strøm når den går med delt nettverk hele tida, har ikke fått wifi i hus ennå. Men det var her trikker’n støtte på en utfordring. Han hadde nå borret seg igjennom veggen og skulle strekke kabelen og fant ut at den var for kort.

-Nei dæven, denna er for kort i ene enden den gitt, sa’n.

Jeg hadde raskt en løsning på utfordringen da ledningen var for kort i ene enden.

-Kan du ikke bare snu’n da og se om han lengre i andre enden, sa jeg.

Da fikk jeg bare et dumt blikk mot meg. Der gikk jeg fra å være en halvsløv kniv i skuffen til å bli en totalt ubrukelig kniv klar for gjenvinninga. Men vi måtte nå le godt begge to av den tørre spøken.

Ryddesaga gikk fælt ei stund.

Jo da gitt. Den ryddesaga har vært litt lei når jeg har drivi ute. Den har gått litt, stoppet litt og gått litt igjen. Jeg ble lei hele saga så jeg la den bort og tok en pause fra ryddinga ute. Så tenkte jeg det at jeg fikk se på bensinfilteret, det kunne jo være tett. Jeg har aldri hatt opp filteret. Så jeg opererte ut filteret som lå i tanken og fyra opp igjen i går. Den gikk som en drøm, helt til den stoppa fullstendig!

Jeg dreiv nedi skråningen her og kjørte på som bare det. Saga vein så fint så. Jeg fikk tatt hele fronten, kanten på fremsida huset. Men så, så hørte jeg det raklet noe forferdige bak meg og så stoppa hele saga. Da jeg prøvde å dra i start snora satt motoren bom fast! Da slo det meg, jeg har brukt samme bensin på ryddesaga som på gressklipper’n 🙈

Gressklipper’n har 4-takts motor, den kan kjøres på vanlig 95 oktan uten olje tilsetning. Ryddesaga er en 2-takter og må ha olje tilsetning i bensin. Ikke rart den skar seg og sitter bom fast 🤣 Det har gått litt fort i svingene, i det ene øyeblikket fyller jeg bensin på gressklipper og i det neste på ryddesaga.

Jaja sånn kan det gå. Og jeg som hadde modifisert skjolde for at den skulle ta nærmere bakken, det hjalp ei lita stund. Nå må jeg ut og kjøpe ny ryddesag.

Blir bra etter hvert.

Skråningen foran huset er ihvertfall tatt nå. Det neste som skal ta’s er bak huset så det blir litt mer åpent mot skogen. Men det får bli når jeg har fått meg ny ryddesag 🤣

Da gjenstår det bare å si -lag en fin kveld.

 

På keb.blogg.no finner du litt forskjellig slik en hverdag kan se ut her. Les og kommenter gjerne.
Posts created 1917

2 thoughts on “Den ledningen som var for kort i ene enden.

  1. Ja, nei – det er vel aldeles formye forlangt forkort at elektriker’n skulle hatt ekstra kabel i bilen… 😆

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top