Beskjedent, men overskudd er bedre enn underskudd.

Budsjettmøte på morran.

Er det en ting som gjør at man sover godt om natta så er det å ha oversikt over en egen økonomi. Å sette opp alt i excel slik at du gjennom hele året kan se hva man har igjen hver mnd er et måste for meg. Jeg trenger å vite hva jeg har igjen hver mnd gjennom hele året, og det har jeg.

Jeg kan i januar se hva jeg har igjen i oktober, det er slik jeg må ha det.

I dag startet dagen 0250 så jeg har hatt god tid til å se igjennom budsjettet for resten av dette året og lagt opp budsjettet til neste år. Endringen til neste år er litt romsligere drivstoff budsjett. V70’n er litt dyrere å kjøre med enn den lille KIA’n så det måtte inn litt mer på den posten. Ingen store endringer, men posten er økt med 500kr til 3500kr mnd.

“Har mye penger du som har eget budsjett”

Nei overhode ikke. Dette er et budsjett med veldig beskjedne tall. Lønnet med barnehage lønn, eget hus, bil og alt det som måtte være av driftskostnader så er det ikke noen tall man er stolt av. Det jeg er stolt av er at jeg klarer dette på det jeg har. Og jeg har oversikt på hver minste krone. Og det skal man tenke på, jo mindre penger du har jo viktigere er det å ha oversikt.

Målet er å gå litt i pluss hver mnd så man kan sette litt på buffer konten. Og det gjør jeg, litt pluss hver mnd 😊

Budsjettet er renset for alt av unødige utgifter. Da KTM’n ble solgt så ble det lånet innfridd. Her er det kun huslån, og det er vel vanskelig å unngå.

Det er en grunn til at du ikke ser tallene i tabellen 😉 

Lag en nydelig dag det fredag  😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg