Julelys og fiskestang har en ting felles.

Det er jo et fankens mareritt! 

Du trur du har gjort det fint og ordentlig når du legger det bort. Rullet sammen, lagt i pose, en ende her og den andre enden der. Posen knytes sammen og henges på en spiker i uthuset, der henger den til neste sesong. 

Men så kommer neste sesong og du plukker frem posen, tar forsiktig ut tullen med ledning, en ende her og den andre enden der…

…men så lett det ikke da veit du! Neida, for den ene enden var ikke den enden du trodde det var, så når du drar i den gærne enden så er et helvete i gang på null komma niks. Skitt i svarte altså. Her har fiskestanga og julelysa noe felles. 

Frua kommer med et forslag -kanskje vi skal se om det lyser i lenkene? Jo vi plugger inn og ser at det lyser jo i sånn ca halvparten av lysene. 

Jaa det stemmer, vi skulle jo kjøpe nye lys til i år! Det var derfor de lå så “perfekte” i posen, i en tull og ikke rullet opp. 

Vel der slapp vi unna en altfor stor frustrasjon over ikke å få delt ledningene fra hverandre, vi må ganske enkelt kjøpe nye, nye som ligger så fint i esken sin…å milde himmel så herlig. Godt jeg ikke er hobby fisker, da hadde jeg hatt denne “tvinne opp ledninger/trå” jobben to ganger i året. 

Men noe skal vi vel få å bryne oss på allikevel rett før Jul, Tv-veggen skal tettes…gudbedre…der kommer det snekkerarbeid igjen. Jo vi får se hvordan det går. Sist jeg skulle begi meg på et inne prosjekt i stua fikk jeg arbeidsnekt fra frua, men det var flislegging. Ho mente jeg skulle gi meg mens leken var god, det var når flislimet plasket over hele stua bort til sofaen. 

God kveld. 

 

#blogg #tv #vegg #snekker #julelys #jul 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg