“Buksene mine er nesten tørre så vi er klare”

Med 1100km med trippen etter helga var det bare å fylle opp og gjøre nye 300km i går.

Sola skinner og været er helt topp. Vi har egentlig gjort oss opp en mening om hva skal gjøre idag, men så kommer det en melding som lurer på om det er interesse for en mc tur. Det river litt i henda og lysta vokser som mugg på rottne trær (en merkelig sammenligning, men skrivinga skjer før frokost idag) og den prosessen er ikke lett å stoppe. 

Kevlar buksene mine er nesten tørre fra vask etter Folldalsturen, jeg tenker at de tørker mens jeg sitter på Goldwingen. Vi sender svar “buksene mine er nesten tørre etter vask, vi er klare”. 

Turen går først til Varmskog Cafe i Grums. 

Som du ser så er de veldig kjent for sine rekesmørbrød. De skal visstnok bruke 25tonn reker i løpet av en sesong. 

Det ble selvfølgelig et slik rekesmørbrød på meg. 

Dette var veldig koselig. Utsikten var helt super. Jeg kan anbefale alle å ta en tur hit. Det er ikke bare rekesmørbrød her, men masse annet godt på menyen også, kaker og baguetter. 

Med mat og drikke i magen satte vi retningen mot Diner45, Sunne. 

På veien ble det så varmt at vi måtte stoppe langs veien og finne litt skygge. Goldwingen viste 88F noen som tilsier 31,1’C. Dette er i skyggen, hva dette blir i sola? Jeg vil tro at vi her kjørte i rundt 50’C i sola. 

På Diner45 ble det nytt påfyll med drikke, jeg klemte i meg en hamburger…ååå så mett 🙁 

Etter stoppen på Diner45 gjorde vi turen opp til Tossebergskletten. Her hadde frue og jeg aldri vært. Det var en interessant vei å kjøre, en smule bratt kan du si. 

Det har vært noen fantastiske dager på Goldwingen nå. Det har de siste 4 dagene blitt over 1400km på veien. I dag er det hviledag, ja tenk det, i dag skal vi rett og slett ta en hviledag. Hviledag uten kilometer på veien, ikke hvile som å sitte stille, Bumblebee skal vaskes og pleies litt idag, han er full av fluer og klin. Jeg har noen filmklipp fra turen også, men de skal redigeres først, det tar litt tid. Men nå skinner sola og jeg vil ut. 

Lag dere en fin feriedag. 

 

#blogg #honda #goldwing #gl1800 #harleydavidson #diner45 #touring #mc #yamaha #tossebergskletten 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg