Ingen brudd i tradisjon allikevel.

200hk, 8-10 meter med realt tau og assistanse fra farsan. 

Jepp det ble ei rå allikevel. Jeg fikk ikke ro i sjela, skulle en 19 år gammel tradisjon gå i vasken pga av ei stang som lå nede? Jeg hadde egentlig slått meg til ro med at flaggstanga fikk ligge nede med gyldig fravær idag, men slik ble det ikke. Da 17.mai kom gnagde det i kroppen så fælt at jeg måtte slå på trå’n til farsan og høre om han satt i finstasen. Neida det gjorde han ikke, og nesten føre jeg fikk lagt på og gjort en tur på do dure det i 200hk Pajero ned på plassen her. 8-10 meter med tau, lastestropper til å holde inn greine på grana og stanga reiste seg igjen. Rundt kl1400 var flagget til topps, som det skal være på Nasjonaldagen. 

Lite og stort flagg der det hører hjemme på Nasjonaldagen 17.mai. 

Alle fire var samlet til grilling i godt vær. Regnet gjorde fra seg på morran, jeg tror de fleste kom seg gjennom dagen uten å bli kliss bløte. Vi fikk grillet maten vår og hadde en veldig rolig og fin 17.mai feiring her hjemme. 

Så gikk vi ut dagen med flagget til topps tross alt. Med hjelp fra farsan og 200hk Pajero.

V70’n og Priusen har fått seg en liten runde i vasken (på Nasjonaldagen) og er klare for neste tur. Vi herfra signerer ut denne dagen og takker for oss. 

 

#blogg 17mai #nasjonaldagen #flagg #vår #mai #2018 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg