Snøkjerringen kan ikke få all skylda i år.

Kjerringer og gubber. Jeg tror det har snødd begge deler i vinter, all denne snøen skal ikke bare snøkjerringene få skylda for, her må nok en og annen snøgubbe også påta seg noe delt skyld. 
 
Det hadde seg nå slik at jeg skulle holde døra snøfri så jeg hadde tilgang til Bumblebee, må jo ut og se på’n sånn innimellom, men mengder med snøfall tett i tett gjorde at dørene snødde igjen. Jeg sto og så litt bort på garasjen og hadde en liten tanke om å måke frem dørene. Det var meninga å bruke snøskuffa, den tanken forsvant som dugg for solen, den ble å hente Fiaten. 
 
 
Det var lenge sida jeg hadde kjørt Fiat.
Jeg glemte at jeg skulle gløde, men fant da ut det og motoren våknet villig til liv. Så var det giring, det er 3 gir i reduksjon kassa, det er 4 gir i girkassa. Ok, husker det, da var det skjæret til rydding. Skjæret!!!! Hvor er skjæret? Der bak ja, der hang det en snøfreser! 
Jeg hadde nå bare hoppet inn i traktoren og startet opp uten å se etter hva som hang der bak. Javel da får vi se om vi får liv i den. 
Det endte med at ble en egen episode med brøyt i vei på YouTube.
 
YZ1KdRfM5ps
 

Det var en gang tidlig i vinter at jeg tenkte “når i mars blir den førte mc turen”. Den tanken har nå blitt til “smelter snøen til første mai turen?”. 

Lørdagen er her med -10’C, lag en fin en 😉 

 

#blogg #vinter #snø #kaldt #brøytivei #2018 #hverdag 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg