Hukusjøen og Amcar på Kirkenær.

Så var det 6.mai 2017 og lørdag – vi skal til Kirkenær og kjøre Hukusjøen. 

Øya spretter opp kl0517 og ser at det lysner under gardina. Det er fortsatt tidlig og vi har en lang  dag foran oss, det er vel bare å vri seg rundt og slappe av litt til. 

Og som sagt så gjort, det ble ei lita blund til på øyet føre jeg fikk hæla plantet på gulvet, stabla meg ut i gangen og så ut vinduet. Der hang ho gitt, sola så fin som bare det med skyfri himmel. 

Oppmøte Kl10 for de som ville kjøre felles opp til Kirkenær. Ja og det skulle vise seg at det skulle bli hele 17 sykler som tok turen sammen opp til Grue MC. Til 1.mai var det hele 23 sykler som tok turen i fellesskap opp til Minnesund. Det er moro at så mange vil kjøre felles fra Circkle K til arrangementer. 

Gjør klar til avreise Kongsvinger. 

Her har følget fra Kongsvinger avkommet Refset skole og Grue MC – Kirkenær. 


Goldwingen vår rulla runden i dag på 0,54. 
 

Skulle likt å vite modellen på denne. Flott maskin. 

Et hyggelig møte. Plutselig dukker det opp folk fra Goldwing Club Norway. Det var veldig koselig å møte dem etter å bare ha sett dem i Goldwing bladet. Jeg prøvde å telle hvor mange GW det var møtt opp til Hukusjøen idag og kom frem til at det måtte være 8 stykker. Den eldste vi så måtte være en 1980-81 modell. Veldig moro. 

Den fineste idag må være denne. GL1500 med motivlakkering med Heltene fra Telemark som tema. Et fantastisk skue for den som liker Goldwing og Kampen om tungtvannet. Jeg liker begge deler. 

Runden var lagt litt annerledes i år. Vi ble dirigert innom Vålerbanen. Men jeg fikk ikke med meg hvor lenge vi skulle stå der. Så jeg og frua gikk en tur bortover plassen der, helt i andre enden var gokart bana hvor noen rekrutter til mc miljøet kjørte pocketbikes. Da vi kom tilbake til der vi hadde parkert var alle reist. Så selve Hukusjøen runden ble litt amputert. Vi valgte å kjøre tilbake til Kirkenær og Amcar utstilling. 

Amcar utstilling. Her kommer det noen bilder fra plassen. Jeg tenker sånn at -ja takk, en av hver 😉 Og et bensinkort uten adressen til meg. 


Han har så rett med den lappen i ruta si -kjøp hybrid, jeg trenger bensina!

Frua’s favoritt. 

Min favoritt. BelAir 1956. 

Modell 1938

Bare skyggen av to som er på tur. 

Vel hjemme igjen på CK og på tide med en softis, årets første softis. Og det ble selvfølgelig kaffe i de nyinnkjøpte kaffekoppene. 

Takker for trivelig lag og en suveren flott kjøretur oppover til Kirkenær, og halve Hukusjøen runden da vi mistet reisefølget på Våler banen. En liten video kommer bare den har blitt redigert. 

Hjemme ble det litt mat og ikke minst kjølende veske til en overopphetet kropp i fullt kjøreutstyr. 

Kake 😀 

En veldig bra dag er over og en ny dag kommer i morra. Den tror jeg skulle starte med litt regn. Da får vi se litt på tv og slappe av, som man skal gjøre på en søndag. 

#blogg #honda #goldwing #hukusjøen #mc #touring #circlek #kongsvinger #kirkenær #våler #harleydavidson #suzuki 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg