Fingerkramper med C og G.

Knoter på med noter.

Og fingre som raskt skal skifte fra den ene akkorden til den andre. En skikkelig fingerstrekk er C, den er, for meg, skikkelig knotet. Når pekefinger og ringefinger skal spres over et altfor stort antall cm, ja da må det øving til.

C må det øves masse på. Men det som kommer seg er G. Den sitter forholdsvis godt nå, og fingrene finner ganske greit dit uten at jeg må tenke så hardt på det. Hemmeligheten var å legge ringefinger på først, da er den på en måte låst, så kan man strekke seg heeelt over til andre sida av gitarhalsen med pekefinger og langefinger.

Det begynte med en Ukulele. Den er morsom, men så var det så mange rundt meg som spilte gitar. Da ble det til at jeg fant frem en gitar som dattera kjøpte på Rusta for mange mange år siden.

Denne ble kjøpte for kr299,- på Rusta. Den er nok ingen høydare av en gitar, men det går nå å lære seg akkordene her også. Så får vi se om lysta forsetter og man bør kjøpe seg et bedre instrument.

Men inntil videre får jeg trene på akkorder, huske akkorder og kanskje prøve litt fingerspill. Fingerspill, bare det er jo en hel vitenskap 😉

 

#blogg #gitar #akkord #musikk #instrument

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/c6afa6e87ff5a7ca26d781815039caa361247cd8

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg