Så befinner du deg langt, langt til skogs.
Tank måleren funker ikke, men jeg veit jeg kan kjøre 45 mil før det stopper.
Og med tanken fylt til randen satte jeg kursen mot Sverige, hvor? Nei det visste jeg ikke for jeg hadde latt Garmin Mc gps’n få bestemme ruta.
Og for ei rute det ble 😁
Første stoppen var Tossebergkletten. Her er det mulig å få kjøpt seg kaffe og noe til kaffen, når det er åpent vel og merke. Idag var det ikke åpnet, men det er nå verdt turen hit opp allikevel. Det er en kort, men morsom stigning opp hit.
Bare noen minutter unna Tossebergkletten ligger Diner45. Det var jo middagstid så hvorfor ikke stoppe og spise middagen her når jeg først var i området. Dette er en skikkelig kul 50-60’talls Diner. Jeg måtte jo selvsagt sitte inne og spise idag. Det var god plass, bare meg der inne.
Det ble mange mil på flotte grusveier.
–
–
Utrolig mange fine landsteder som vi ellers aldri ser.
–
–
–
–
Det er nesten litt Trolsk å stoppe inne i djupe skogene.
Så bar det innover skogene. GPS’n fikk ene og alene bestemme veien. Den er stilt inn slik at den skal ta svingete veier med bakker, og det gjorde den. Dette er veier jeg aldri har vært borti før. Det ble en skikkelig fin tur med masse grusveier. Det ble mange mil på grusveier idag. Noe varierende underlag, litt rulle-grus og litt fast grusvei. Helt topp å kjøre på. Et par guttunger kom syklende på veien inne i skogen og ga gasstegn med hånda…hva gjør vi da? Jo vi vrir på litt ekstra og kaster litt grus med bakhjulet, det vil nok de gutta prate om i dagene som kommer 😉
Det er så utrolig mange fine plasser på bygda som man aldri ser om man ikke lar gps’n få lage slike ruter og ikke bare følger hovedveiene. Idag har jeg kjørt med smilet om munnen hele dagen. Det ble en helt super tur. 300 km og 5t 30min ble turen på.
Dusjen har fått bort alt støvet etter en støvete tur, vinglasset står ved siden av pc’n og musikken spiller i bakgrunnen. Håper alle har hatt en like fin dag som det jeg har hatt og får en fortsatt fin kveld videre.
Det var dagen idag for denne gang.