De falne røper det som kommer.

Det er ikke til å ta feil av.

I dag, når jeg svingte opp hjemme og parkerte bilen, det var noe som liksom var litt annerledes. Jeg hadde ikke lagt merke til det før, det tok litt tid før jeg klarte å se hva som var i ferd med å skje.

Jeg ble stående å se rundt meg, hva var annerledes?

Var det plen som trengte en klipp, var det noe som manglet her, jeg klarte ikke å se det, noe var annerledes. Så slo det innover meg, jeg så det, kanskje det hadde kommet snikende inn her tidligere uten at jeg hadde sett det, men i dag var det veldig tydelig.

Kanskje var det gårsdagens storm, regn og torden som hadde satt i gang prosessen? 

Nå så jeg var det var…løv…masse…løv…masse gult løv lå på bakken! Det var dette jeg nå så, det første tegnet på at høsten nå er i anmarsj. Plen og parkeringa foran huset var, om ikke dekket med løv, så var det ihvertfall ingen tvil om at nå er vi kommet så langt at det er ingen tvil eller vei tilbake…høsten kommer som et varsel om at vinteren er på vei.

Jeg veit hva jeg har å gjøre nå. 

Nå må jeg begynne å bearbeide sinnet til å ta i mot vinteren, høsten gir meg litt tid til å forberede meg, jeg skal forberede meg! I stedet for å motarbeide vinteren så skal jeg prøve å omfavne den, bruke den, utnytte den. Skiene, skiskoene, vinterklær står bare og venter på vinteren. Jeg skal bruke det så mye og godt jeg kan.

Det er en tid for alt. Snart skal Ultra’n pakkes bort og skiene preppes frem.

Detta ble bomtur!

Jeg var på Jakt og Fiske dagene i helga på Elverum, kjøpte meg ei ny Pinewood jakke. Den skal ha god motstand mot regn og vind. Så jeg måtte jo ut i regnet i går og teste den. Jeg gjorde bare en bommert! Ikke gå i 25’C til Granli Varden med slike klær for å se om dem tåler vann. Jeg var mer svett og blaut på innsida enn utsida. Testturen ble en fiasko, jeg fikk jo ikke noe inntrykk om vannet trengte inn når jeg var så blaut på innsida.

Men jakka henger nå til tørk og ny test skal gjøres ved neste skybrudd, da skal jeg stå helt stille og bare la meg regne ned, så får jeg se om det er noe vann som trenger gjennom.

Målet er å gjøre seg kjent med klær som skal være med til Kautokeino i uke 38. Revolution Race skall klærne skal også få samme testen.

Fortsatt fin kveld. 

4 kommentarer
    1. God plan, det å omfavne vinteren! Vil tro du kan få mye igjen for den jobben 😉👌.

      Kautokeino 🤔 – er det noe rypejakt på gang her, tro ?

        1. Mmm. Men broder’n har våpen, og jeg har sett Kautokeino-film – så jeg gjetter «gutta på tur» 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg