Tror toppen er nådd nå, men det skal visstnok være lengre til bunn nivå.

Man kan aldri være helt sikker, men jeg tror, håper, at toppen er nådd nå. 

Jeg tenker da på snø. Det er mange som bruker snøen til sine aktiviteter, slik som jeg bruker sommeren til mine aktiviteter. Så får man jo ønske det at alle som nå har behov for vinter får utfylt sine behov og lyster, i disse kalde, glatte, frosne og ugjestmilde dagene. 

Så med ønske om en god vinter til vinterfolket håper jeg det svinger min vei når sommeren kommer, med tørre og varme lange fine dager på Goldwingen, hører du det karma? 

Vel, en tidlig søndagsmorgen her er det -15’C. I stua er det bare så vidt det holder 20’C. 

Snø får vi håpe at det er kommet nok av, det skal jo smelte når våren kommer, det kan bli en lang vår. 

I et lite stykke vinterland sliter en Prius seg frem over brøytekanter når plogen har kjørt i veien. Var det RAV4 vi skulle kjøpt? 

Brøytekanter til oppå rekkverket på verandaen. 

Det er de som ikke lar seg påvirke av snø og kalde vinterdager, han her er en slik. Rambo ligger rett ut på sofaen og ofrer nok ikke mange tankene på at det er kaldt, at vedbeholdningen i vedskjulet minker ettersom den ene minusgraden etter den andre skal bekjempes med en kubbe til i ovnen. 

Vel det brenner i ovnen, kaffen var akkurat så varm den skulle være og sola er snart på vei opp. Jeg putter en pinne til i ovnen og smører meg en brødblings. 

Bunn nivå, ja vi har, skal vi tro væremeldingen, ikke nådd bunnen ennå, det skal bli kaldere. 

Lag en fin søndag. 

#blogg #vinter #snø #kaldt #januar #2018 #foto 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg