Hvordan så Google Maps ut før internett?

På villspor? 

Når vi er ute og reiser, kjører eller om vi går på ukjent mark, ja så har vi med oss hjelpemiddel. 

I våre dager har vi gjerne en smartmobil i lommen, en ekstra powerbank med strøm så vi skal vare dagen ut, for går vi tom for strøm slutter ikke bare moiblen å virke veit du (jeg er slik sjøl). 

Ute i “den store” verden, eller i lokalsamfunnet, bruker jeg flittig min mobil og kartverk av flere typer. Tre av dem skrev (link) jeg om forrige dagen, ingen var enige om veien til målet. 

Favoritten min er HERE WeGo, men kartet er flatt og det er ikke mange tilleggsfunksjoner. Da kommer Sygic på en plass nr 2. Sygic fungerer veldig bra og har funksjoner som å vise hvor langt det er til neste bensinstasjon, rasteplass, parkeringsplass osv alt etter hva du har stilt den inn til at den skal vise POI. Men Sygic har en helt egen beregning på rutene som jeg ikke helt veit om jeg skal stole på.

Ser vi på ALLE VEIER FØRER TIL ROM, HVORFOR IKKE BLI ENIGE OM VEIEN? så beregner Sygic at vi skal kjøre om Stockholm på vei til Nordkapp. HERE WeGo gjør ikke dette og er mer enig med Google Maps sin reiserute. Jaja vi kan ikke overlate alt til GPS og elektronikk, det har flere prøvd før og oppdager at de står med trailere i elver og skogsveier. 

 

Men hvordan så f.eks Google Maps ut før smartmobil og internett? 

Kanskje slik? 

Jo vi har vært på tur med kart også, kart er pålitlige greier det. De går blant annet ikke tom for strøm eller kan krasje programvaren sin. 

Valget er ditt, hva bruker du? Jeg har valgt å stole på elektronikken når vi er ute og kjører. God tur 😉 

 

#blogg #kart #tur #touring #mc #bil #reise #herewego #google #play #sygic #gps 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg