Alle veier fører til Rom, hvorfor ikke bli enige om veien?

“Alle veier fører til Rom” er et kjent ordtak. Vel, det er forsåvidt greit det. Om tid og strekning ikke betyr noe, men det er slik at når jeg skal ut og kjøre liker jeg forutsigbarhet, muligheten til å planlegge ankomsttid osv.

Som hjelpemiddel bruker jeg gps. Disse er det flere av. Og man skulle jo tru at de sånn noenlunde skulle vise samme veien til målet. Dette er ikke tilfelle. 

Her har jeg bilder av tre forskjellige gps/kart navigasjon. Google maps og Here WeGO er enige om veien til Nordkapp. Sygic, som jeg faktisk betalte noen kroner for, velger en helt annen rute. Jeg har prøvd innstillinger, for å gjøre forutsetningene like for alle programmene, men allikevel blir ikke alle programmene enige. At det kan skille noen kilometer er jo greit, men Sygic er langt utenfor de to andre. Forstå det den som kan.

#blogg #gps #navigasjon #googlemaps #sygic #herewego #mobil

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg