Parkeringsregime i Kongsvinger blir strengere.

Jeg var så dum så jeg engasjerte meg i en diskusjon angående parkeringsavgifter i Kongsvinger.

Du kan lese diskusjon på denne linken til Facebook.

Jeg undrer meg over hvorfor det skal være avgift på alle steder du skal parkere bilen din når du skal inn på et senter, eller noe annet sted når du er i byen. Vi hadde en tur til Danmark i mai, Løkken var stedet vi hadde tilknytning til og brukte som et bysentrum. Her var det heller ikke mulig å finne en parkeringsautomat. Det skal sies at matbutikkene i Kongsvinger ennå har fri parkering. 

Men hvorfor er det slik i Kongsvinger? Vi kjører rett som det er en tur over til Charlottenberg for å handle. Her er det ikke ei krone i parkeringsavgift, og det er god plass til å sette fra seg bilen. Du kjenner liksom at ting er tilrettelagt for at du skal kjenne deg velkommen og at du kan bruke den tida du trenger når du er inne på Charlottenberg Shopping Center, eller et annet Center. 

Vi var en tur i Charlottenberg idag. Disse to bildene er fra JULA og HYPERMAT senteret, her er det ekstra store fine plasser. 

Som bildet viser så er plassen mer enn nok fylt opp med biler, og du skal ikke se så langt føre du ser at plassen er full med norskregistrerte biler. Vi hadde et ærende på Kongsvinger før vi reiste til Sverige, allerede føre kl10 var det stor trafikk med retning Charlottenberg. 

Så spør jeg Kongsvingers politikere og styresmakter -hvorfor har det seg slik at Sverige og Danmark kan tilby GRATIS parkering til sine kunder når de skal inn og handle på butikksentre eller har andre ærender rundt i lokalsamfunnet? 

Parkeringsregime i Kongsvinger vil bli strengere er overskriften i Glåmdalen. Ja, ja det er et regime styrt av noen få. 

Hva får vi gjort med dette? Ingenting! Du blir invitert til å komme på møter og si din mening, der stopper din mulighet til å påvirke utfallet av en avgjørelse. Hvordan kan jeg si det? Det er gjennom erfaring med samme type møter når det gjelder byggesaker, kommune og private grunneiere gjør som de sjøl blir enige om, pårørendes/publikums meninger forkastes og godkjenninger deles ut av kommunen. 

Det er en ting du kan gjøre, du kan bestemme sjøl hvor du vil bruke pengene dine. Med bildene fra en helt vanlig lørdag i Charlottenberg så vil jeg ønske alle en god Juleshopping og min dypeste medfølelse til Kongsvingers handelsnæring. 

Handle lokalt? Da må byen stå med armene åpen, ikke med armene i kors. 

 

#blogg #parkering #avgift #parkeringsavgift #butikk #charlottenberg #thon #kongsvinger #danmark #sverige #politikk #handel #næring #bedrift #butikk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg