Trafikkuhellet med Priusen forrige søndag.

Trafikkuhell forrige søndag. 
Forrige søndag var vi på vei til Kongsvinger, planen var å vaske bilen. En tur vi sto å vurderte om vi skulle gidde å gjøre, eller om vi skulle bli hjemme og plante oss i sofaen. Valget ble at vi skulle reise å vaske bil, den var veldig møkkete etter noen dager med regn, den turen skulle jeg ønske vi hadde utsatt.Vi setter oss i bilen og retter nesa mot Kongsvinger og Circle K, maskinvask uten børster var planen. 

 

Veien var oversiktlig og fin kl1715. 

Jeg ser at det kommer bil mot oss. Jeg legger meg ut mot kanten for å gjøre plass til møtende bil. Da bilen kommer mot oss ser jeg at -her blir det trangt, jeg svinger bilen min så langt ut jeg kan. Men møtende bil er så langt over i mitt kjørefelt at det går en smell og speilen knuses. Hadde jeg ikke gjort den siste unnamanøveren, uten å kjøre av veien, hadde møtende bil tatt fronten, her var det små marginer. 

Vi får skrevet skademelding på stedet, jeg ringer politiet og rådfører meg med dem ang situasjonen. Det blir ingen personskader og begge kan kjøre derfra for egen maskin. 

Forferdelig irriterende å få slike skader når man har kjøpt seg helt ny bil. Men dette blir utbedret på Toyota Sulland Kongsvinger. 

Saken er meldt inn til rett myndighet. Jeg håper det blir gjort tiltak føre noen blir kjørt ihjel, jeg har møtt denne sjåføren tidligere, farlig! 

 

 

Teknisk:

  • Pr dags dato har Priusen gått 6000km
  • Snitt forbruk 0.21L 

#blogg #hverdag #søndag #toyota #prius #plugin #hybrid #ulykke #trafikk 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg