Helt Texas i takrenna.

Lørdag, opp og vekke sola, opp i trærne og en tur i takrenna. 

Jo det er lørdag, sola kom ikke fra morran av sjøl om jeg var oppe for å vekk ho. Henning Kvitnes ligger godt i hjertet når jeg ligger der på senga, så altfor tidlig om morran og drømmer om å kunne få sove litt lenger, men da er det godt å nynne på “opp å vekke sola, så lita tid på denne jorda…”. Med de ordene i tankene er det lett, nja lett og lett, men lettere å dra seg opp og få full utnyttelse av dagen. Lørdag, skal da ikke sove bort fridagen. 

Opp i trærne ble det ikke noe av, men det ble litt rusk og rask borte da vi fikk kjøpt oss ei skikkelig ryddesag idag. Det sto ikke på lenge føre hele kjerret var historie. Det går så lett så jeg må holde igjen så ikke hele tomta blir sletta helt ved rota. 

Takrenna. Ja opp i takrenna ble det. Med kost og langstøvler. Med all den løvskogen bak huset så samler det seg en hel del i rennene. 

Vi var nå godt fornøyd med dagens innsats. Gresset ble klipt, kjerr falt og takrenner renset. Det var godt å sette seg ned med denne tallerken. 

Men Silje og jeg var ikke ferdig med timeplanen vår sjøl om middagen var inntatt og roen begynte å senke seg i kropp og sjel. Silje hadde invitert meg på film, Askeladden i Dovregubbens hall. Det var veldig koselig, filmen avstår jeg å si noe om. 

 

Søndag, løpe, strikke, lese, se på tv eller hva det måtte være. Lag deg en god søndag, slik en god søndag kan være bare for deg. 

#blogg #helg #kino #kongsvinger #ryddesag #hage #texas #september #helg #hverdag #høst 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg