Lader Soltaket på Priusen?

Lader soltaket mens man står på jobb? 

Jo det gjør det. Dagen har tidligvakt. Avreise fra hjemmet til jobb er kl0615. Reiseveien er på ca 7,5 km. Batteriet er fulladet ved start og ligger på 84% når jeg parkerer på parkeringsplassen på jobb. Rekkevidden tilsier 51,3km. 

Dagen er fin, men en og annen sky sveiper over området vårt og gjør at soltaket kommer litt i skygge i løpet av dagen. 

Når jeg skal hjem har batteriet økt med 5% fra 84% til 89%. Rekkevidden har økt fra 51,3km til 54,3km. 

Her har jeg fått 3km gratis rekkevidde med soltaket på bilen. Med 7,5km reisevei bruker jeg nå bare 4,5km av batteriet på hjemreisen. 

Bilen gikk på denne turen i ECO mudus. Idag kjørte jeg samme turen i NORM modus. Jeg hadde 83% på batteriet når jeg parkerte på jobb, sola, det som var av sol i dag, ladet bilen til 86% når jeg skulle hjem. Når jeg stopper hjemme har batteriet 70% igjen. I snitt 15% hver vei, med dårlig ladingsforhold på denne regnværsdagen. 

#blogg #prius #plugin #hybrid #kongsvinger #toyota #solar #2017

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg