Running on Empty.

Om ikke tittelen stemmer for hele turen i går så stemmer det godt for de siste 4-5 milene. 

Runden på 45 mil gikk opp mot Trysil, over til Selen, ned til Torsby og så hjem til Kongsvinger. 

En fin runde som egentlig skulle hatt sitt vendepunkt i Røros. Men det var liksom noe som ikke stemte i går da jeg suste oppover mot Trysil. Musikken i hjelmen var der, matpakka lå baki, tanken var full og med rekkevidde fint til å kjøre rett til Røros. Men det var noe som ikke stemte i forhold til turene jeg har kjørt før i sommer. Hva i all verden var det? 

Jo selvfølgelig! 2.piloten min var ikke med! Det var det som manglet. Vi har kjørt med musikk og praten i hjelmene, men nå var det ingen der, i hjelmen min, bare musikken. Da jeg kom til avkjøringa som går over til Selen tok jeg av der og valgte å ta nesten samme ruta som jeg gjorde med Harleyen i fjor, motsatt vei. 

Det var ikke mange sykler på veien. 

Så begynner galskapen. Når jeg svinger inn på kjøpesenteret i Torsby ligger bensinnåla farlig nær den røde streken på tankmåleren. Jeg setter Goldwingen på støtta for å ta meg litt vann, jeg lar motoren gå. Da jeg skal sette meg på igjen ser jeg at nåla viser tom tank, og lampa lyser. Når jeg retter opp igjen sykkelen kryper nåla opp, til litt over den røde streken, lampa slokker. I teorien, som angitt i boka, så skal det være ca 4 liter igjen på tanken når det begynner å lyse i lampa. Det vil si at jeg skal kunne kjøre ca 8 mil på reserven. Det er 76 km Kongsvinger. Jeg tar sjansen! 

Et sjansespill som gjør at turen hjem blir litt mer spennende enn jeg egentlig syntes var greit. Da jeg kjører inn på bensinstasjon, samme stasjon som jeg fylte opp tanken føre turen, ligger nåla under det røde feltet på tankmåleren. 

Her har jeg 283,9 miles på trippen som blir 456,8 km. Når jeg fyller opp får jeg 22,99 liter på tanken, tanken er på 25 liter. Altså jeg kommer inn med god margin og ennå 4 mil til i rekkevidde…og hjerte i halsen. 

Sånn, da er det prøvd. Neste gang vi er på tur fyller vi litt føre nåla går i bunn 😉 

#blogg #goldwing #honda #selen #torsby #trysil #touring #runningonepmty #july #2017 #mc 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg