Feriekickstart med matpakketur til Korset på Røjden.

Vi sparker igang ferien 2017 med en flott motorsykkeltur til Korset på Røjden, videre til Torsby, Sunne og Charlottenberg. 

Ca 250 km skulle det bli føre vi var tilbake. 

Utgangspunktet for turen er Krakken på Circle K Arkovegen. 

Fremme ved Korset på Røjden. Fra Circle K hadde vi nå tilbakelagt 70 km. 

Litt informasjon om korset finner her på denne linken Korset på Røjden.  Eller om du Googler det. 

Frua har vært og sett på korset i bakken. 

Det ble en liten kaffepause her. Det er ikke mangel på gode historier og snertne replikker på denne lattermilde gjengen. 

Med en knott-bestand som kan gjøre selv en vampyr blodfattig kombinert med surstoffmangel etter latterkuler, så var det bare en ting å gjøre, reise videre på ruta vår. 

I Torsby fikk jeg se at det sto Just Married from Italy to Nord Kapp på sykkelen ved siden av meg da vi parkerte. Detta syntes jeg så spennende at jeg måtte bort til dem og slå av en prat. Det viste seg at de hadde giftet seg 11.juni og hadde kjørt fra Italia til Nordkapp. En riktig frisk tur. Vi ønsker de en fortsatt god tur hjem. 

Ettersom dette var en matpakketur var det nå på tide å finne frem matpakka. Jeg hadde gjort det veldig lett med et par rundstykker. Da jeg så hva TJ hadde tatt med angret jeg på at jeg ikke også hadde tatt med mitt stormkjøkken. Neste gang, neste gang 😉 

Veldig trivelig matpause. Jeg ble spurt om jeg ikke kunne brette ut grillen i fra den ene sideveska på Goldwingen. Det kunne jeg ha gjort sa jeg, men jeg har glemt å bytte propantanken 😛 

Kaffepause i Charlottenberg. 

 

Tilbake på Circle K Arkovegen Kongsvinger. Her ble det gul is, gul spinner og kaffe som en avslutning på turen. 

 

YouTube video fra turen. 

Vi takker for turen. Det var en kjempefin dag sammen med trivelige folk. 

#blogg #mc #goldwing #honda #harleydavidson #yamaha #bmw #touring #sommerferie #2017 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg