Hva kan fellesnevner være mellom joggesko og motorsykkel?

Sentrumsløpet

Løpe den som løpe vil, jeg var nærmere å finne spaserstokken enn å skulle ha brukt for de joggeskoa jeg hadde på meg. Men så er jeg ikke så opptatt av at alt skal gå så fort lenger. 

Det er noe som heter å skynte seg langsomt, det gjør seg både med joggesko på beina og med motorsykkelen mellom beina.Så hva kan fellesnevner være mellom joggesko og motorsykkel? Jo man kan på begge skynte seg langsomt. Med to flotte kolleger med samme fart ble dette en veldig koselig og samtalerik runde i Sentrumløpet. 

Nesten en time med trivelig selskap over 5 kilometer. 

 

Men da jeg kom i mål var det noe annet som brant i sjelen. Sola var varm og nesten ikke en sky å se på himmelen. Hjemme sto det en og ventet, en gul Goldwing GL1800 med tilnavnet BUMBLEBEE. På vei hjem i Peugeoten kunne jeg nesten kjenne tiltrekningen like stor som gravitasjon som trekker oss ned på jorda. Vel hjemme så var det på med jakke og hjelm – TURN AND BURN. 

Jeg hadde planer om å ta med frua til Elverum og kjøpe noe å spise, men jeg hadde jo glemt at vi skulle grille. Så da ble det softis, på Elverum. 


Litt i overkant av 200km bli en Elverums tur. Wingen ruller og går fint på landeveien og gjør denne turen på 0,49L. Snittfart på en sånn tur? Tja, med å holde gjeldende fartsgrenser så vil jeg tru at vi ligger rundt 65kmt. 

Vel hjemme igjen etter turen tentes grillen. 

Med samtaleemner om løst og fast så var det ikke umulig å havne i en aldri så liten latterkrampe på krakken. 

Dette ble en lørdag med mange fine elementer. I dag har vi planer om å besøke Martin og spise pizza hos han. Han veit det ikke sjøl ennå, men jeg skal sende en sms og høre om han er hjemme i ettermiddag. 

Lag dere en flott søndag.

#blogg #kongsvinger #sentrumsløpet #2017 #goldwing #gl1800 #elverum #softis #mc

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg