Bang bang Lucky Luke. Jeg må skjerpe meg.

Langhelga begynte med strålende sol og hamburger på grillen. Og det skulle holde oppe akkurat lenge nok føre det høljet ned fra oven. 

Etter grillinga tok jeg med frua på skytebanen. Tenkte ho skulle få prøve å skyte pistol, jeg hadde ikke trodd at det skulle gå slik. 

Første gangen ho holder i en pistol og avfyrer skudd. Litt skjelven på hånda til å begynne med, men det gikk veldig bra. Første skuddet var bare for å kjenne hvordan det var å holde i pistolen og kjenne på rekylen. Og overraskende nok, må jeg få si, så satt den i blinken. 

Det endte med at den siste blinken, etter 25 skudd, blir en 45 blink. Dette var over all forventning. Håper det ga mersmak og at dette blir noe vi kan ha som hobby sammen.  Men forsetter ho slik må jeg jammen i meg skjerpe meg sjøl, her kan jeg fort få konkurranse fra frua i huset. 

Samlingene mine var greie. Litt høyt ligger dem, har skutt med en annen ammunisjon enn CCI som pistolen er skutt inn med. Og tett bør dem sitte. Etter feltstevne fikk jeg høre at jeg skal skyte i B klassen til neste år. Jeg er i D nå. Men da jeg fikk 87/100p (30 soner) blir det B klassen. Når jeg så på den lista så gir 87p en 16 plass! Skal jeg klare å hevde meg der må jeg ligge på 95p og over…jo takk du. På hurtig KM ble det 489/600p. 

Ved heising og senking av flagget til bana ba jeg frua bli sittende på Goldwingen. Det går fint, men det er tydelig at ho ikke liker å sitte bakpå der aleine. 


Det ble en fin opplevelse, overraskende opplevelse som jeg håper vi gjentar snart. Hva kan vel bli bedre enn å kunne kombinere motorsykkelkjøring med pistolskyting, sammen med den du deler livet med. 

#blogg #pistol #22lr #ruger #mark2 #skyting #goldwing #mc #honda #mai 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg