Dette er farlig det!

Spis det du vil, når du vil, men i fornuftige mengder! 

“For mye og for lite forderver alt” har jeg lært gjennom oppveksten. Og nå har man da funnet ut at brunosten har en sentral plass i det norske kostholdet allikevel, sjøl om den er rik på sukker. Så står det å lese at den bør ikke spises overdrevent, greit nok, da er vi inne på det med at for mye og for lite forderver alt igjen. Og det er sant. Det er faktisk farlig å drikke for mye vann også! Folk har faktisk dødd av for stort inntak av vann. 

Dette er farlig det!
-Trendy dietter øker helsefaren- 

Den største faren med det mathysteriet vi ser gjennom “kostholdseksperter”, dietter og piller idag er vel at vi ikke får i oss litt av hvert. Det har blitt veldig populært å høre på alskens bloggere og helsefriker (jeg kaller det dessverre helsefriker) når de forteller deg hva som er den rette maten, dietten eller levemåten. Jeg tror du skal finne ut det sjøl og hva som funker for deg. Du må tenke sjøl,ta ansvar over deg sjøl! 

Men stopp ikke med å ta vare på deg sjøl. Kroppen din er ditt fremkostmiddel, der du bor, for å si det sånn. Det er den som lar deg gjøre de tingene du har lyst til. Fremkomstmiddel, er det ikke litt rart at vi er flinkere til å ta vare på kjøretøyene våre enn våre egne kropper, nesten eller kanskje ikke neste heller?  


Link til artikkel.

Med dette i tankene skal jeg starte dagen med en spasertur på de vante 4.5km mine. Etter nå å ha inntatt dagens første kaffekopp tror jeg jammen jeg tar en blings med brunost, nå som den er tilbake, og friskmeldt, som en viktig del av det norske kostholdet. 

Slit med helsa og lag dere en topp lørdag 😉 

#blogg #mathysteri #kosthold #hverdag #diett #lørdag #brunost #helse 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg