Ny reim på fredag. Den gamle var gått over tida.

Bil må’n ha og da må den holdes i orden, koste hva det koste vil, bare det ikke blir for dyrt.

Det begynte å lyse i service lampa, jeg tenkte det at jeg får ta den sørlandsturen først, det går. Så ble det til at jeg måtte bare ta den turen og den turen, så passe det ikke å ringe den dagen og ikke den dagen. Til slutt så hadde jeg kjørt 6700km over servicen. Ikke bra! Og litt ekstra hjertehopp fikk jeg da jeg hørte at bilen skulle hatt registerreim skifte på 160.000km, den vil ingen at skal ryke på bilen sin, det blir dyrt! Men da jeg fikk rota meg til å ringe, så fikk jeg time hos Meca på Kirkenær på to dagers varsel. TOPPERS. Så på fredag fikk Peugeot’n storservice.

Det ble skiftet registerreim, olje og filtre i alle retninger. Frostveske og vannpumpe ble også nytt. Knall!


Men nå går det 20.000km til føre neste oljeskift og service. Det er så en nesten føler at bilen går lettere når den har vært inne og fått litt stell, detta ligger nok mest mellom øra på sjåføren. Nå tusler nå denna lille 1.6 dieselen på 112hk rundt omkring på et hyggelig snitt på 0,61 på blandet hjemmekjøring. Og det skal’n vel være glad med de begredelige drivstoffprisene vi har.

Lag en fin søndag.

Her skal vi ønske fruen grattis med dagen. I dag er det 24 år siden vi traff hverandre.

 

#blogg #hverdag #Peugeot #508 #service #bil #forbruk #diesel #registerreim #meca

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg