2016 var et år med mye innhold. Har heller ikke tenkt å sitte på ræva i 2017.

Man kan nesten ikke tro det, men 2016 kom og i kveld er det over. 

I morra kommer 2017 og banker på døra. Og det er vel ikke annet å gjøre enn å ta imot et helt nytt år. Åra går fort, det kan virke som om det kun er to dager i hver uke, den ene mandag og den andre fredag. Men uka har nå flere dager enn det, så er det opp til deg hva du vil fylle dagene med, som gjør at du husker året som har gått. 

2016 ble endelig det året da vi fikk reist en lengre tur på mc, helt til Bergen. Det er sånt som er fint å huske. Vi har gjennom hele 2016 hatt Harley Davidson.

 

Vi var veldig usikre på hva vi hadde gjort når vi bytta inn Goldwingen til en Harley Davidson. Men nå har vi gjort Bergen og noen andre fine dagsturer med HD vår og er godt fornøyd med den. Sjøl om Goldwing sitter høyt ennå 😉 Vi får se, det kan jo hende at vi blir å se på en Honda igjen. 

Det har blitt noen fine turer i sommer. Sunne turen var helt topp. Kjempekoselig at så mange møtte opp og ville være med på en felles runde bortom Sunne. Jeg gjorde meg en liten solo tur over Selen, øvre Osen. Det har vært en bra sesong. Vi klarte å få med oss 7 300km på veien i år. Det er neste meste kjørte året etter Suzuki V-Strom’en vi hadde. Den kjørte vi nesten 10 000km med på sesongen. 

Peugeot 508 1.6 e-HDI har rulla godt i år. Motoren er litt i minste laget og det er ikke alltid jeg er helt enig med girkassa, men utover det så den flott å kjøre og har et svært hyggelig forbruk. Vi ruller rundt på 0,55 til 0,65 på blandet brukskjøring. Når vi tar oss en tur på landeveien havner vi nede i 0,4 på sommerdekk til 0,44 på vinterdekk, som er veldig hyggelig med en så stor personbil. Trippen står nå på 167 000km og det skal vel bli ca 20 000km til i løpet av 2017. 

På seinsommeren gikk jeg og grudde meg til vinter. Det er stort sett for meg ei tid med bare venting til det skal bli vår igjen. Så jeg var litt på utkikk etter noe som kunne holde motet oppe gjennom mørketida. Da kom pistolskyting inn i bildet gjennom en god kompis som hadde drivi med skyting i et år allerede. Og slik ble det. Nå har jeg vært med og skutt siden juli i sommer.  

Her er et bildet fra standplass på Egeberg banen. 

Det var skytekonkurranse der idag og jammen dro jeg ikke hjem 1.plassen. Det skal da sies at vi som er nybegynnere fikk skyte med to hender. Men jeg har ikke trua på at jeg får lov til å skyte med to hender neste gang det er nyttårssmell på Egeberg banen. Jeg fikk til 285 poeng og 7 innertiere. Til nå så har jeg skutt med klubbvåpnene. Men jeg mener at det er nå i februar engang at jeg kan søke på lisens til eget våpen. Det blir spennende. 

Dette ble min beste blink i dag. 

På denne tida i fjor gikk vi og ventet på at badet og vaskerommet skulle påbegynnes. 

Det begynte slik: 

Og endte slik:

Kjøkkenet ble også gjort om. Det ble helt nytt. Det gamle var slik….

Her hadde vi begynt å plukke ned det gamle. 

…til det nye som ble slik. 

Snøen har så langt uteblitt. Det har også kuldegradene. Det passer meg egentlig fint, er ikke mer glad i vinter nå enn jeg var i fjor. 

Bella har inntatt horisontalen, det er det ikke lenge føre jeg også gjør. Men jeg skal prøve å holde ut litt til så jeg får med meg overgangen til det nye året. 

Da gjenstår det bare å takke for et fint 2016 og ønske alle et Godt Nytt År i 2017. 

#blogg #nyttår #2016 #godtnyttår #nyttårsaften #ingensnø 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg