Nærkontakt av tredje grad, ihvertfall nære nok.

En naturopplevelse i sommer jeg ikke har opplevd før. Det kom en bukk med vesle tassen sin diltende etter seg over jorde vårt. Den lille tassen var ikke mange dagene gammel. Ikke virket de veldig redde for oss heller. De er nok vant til at vi beveger oss rundt og snakker høyt mellom oss når vi er ute.

DSC_2731

Da mor gikk bort fra jorde og inn i skogen, uten at den vesle tassen var med, så ville jeg prøve å få tatt et bilde av den vesle.

DSC_2737

Jeg lusket meg stille over jorde, steg for steg. Jeg ville ikke skremme opp kalven slik at den skulle springe fra meg.

Ser du kalven på bilde?

DSC_2737

Her ser du den. Jeg var ikke mer enn toppen 10 meter fra tassen. Den lå helt stille med store øyer rettet mot meg og ører som sto rett opp. Den håpet nok at jeg ikke skulle se den. Jeg fikk tatt bilde og rygget like sakte tilbake igjen.

Bukk

Litt senere kom mor tilbake og så til tassen.

Dette var moro for en som bor like i skogkanten på landet. Skulle gjerne hatt ei litt bedre linse på kamearet så jeg hatt kunne tatt bedre bilder på lengre avstand.

 

#blogg #foto #rådyr #kamera #natur 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg