Gjennom bakkar og berg på Harley’n. En kjørevideo.

Det skal klippes hardt og omfattende for å få alle videoklippene man tar på en tur ned til ca 10 minutter, om man da vil dele dette på YouTube. Og det kan jo ta en hel evighet å høre gjennom klippene flere ganger føre vi er sånn bortimot sikre på at vi kan publisere videoen. Det har seg slik at vi sitter og prater konstant når vi er på tur, bil eller motorsykkel. Og det er ikke alle temaer som kanskje gjør seg så godt i almenheten…det bli noe private emner og ingen hører oss…helt til jeg kommer på at jeg skal publisere det :O 

Men jeg fikk da gått på med saks og stoppeklokke slik at jeg fikk denne “teipen” ned til under 10 minutter. Det blir kjørevideo, slik som jeg skal kose meg med når vinteren kommer og jeg sitter og venter på at vegene skal bli isfrie igjen. 

Skulle jeg gjort som Hurtigruta minutt for minutt så hadde dette tatt nesten 2 timer, eller 9 timer da som det tok å kjøre hele turen…det slapp vi. Her går det tur retur Bergen, Hardangervidda, en hel haug med tunneler og litt inni Bergen sentrum på under 10 minutter. 

Etter kun å ha sett Bergen på postkort i en hel evighet så var det moro å kunne kjøre Harley’en forbi torget. En stor opplevelse det for en fra Østlandet. 

 

GoPro Hero4 Session

 

Kamera jeg bruker et GoPro Hero4 Session. Fungere veldig fint til vårt bruk. Det er vanntett, lite og lett. Du filmer ca 2 timer på hver lading. Setter du det på foto med ett bilde pr minutt så varer det ca 6 timer. Med et minnekort på 64GB har du godt med plass til ferieminnene dine. Jeg ladet kamera med iPhone mobil laderen min. Jeg har ett feste på sykkelen, festet på speilen, ett på hjelmen og ett håndtak om du skulle filme mens du er ute og går. Det håndtaket er også flytende så du kan bruke kamera i vann uten å være redd for å miste det. 

Fint utstyr for å samle minner fra turer og opplevelser. 

 

#blogg #mc #motorsykkel #harleydavidson #bergen #sommerferie #sommer #gopro #hero4 #session

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg